اخبار

لاماری ایما در بازار آزاد ۱۰۰ میلیون‌تومان ارزان شد

به گزارش «اخبار خودرو»،با ریزش ادامه‌دار نرخ ارز در روز گذشته، شاهد کاهش قیمت شدید خودروهای داخلی و چینی در بازار خودرو بودیم. افت بهایی که درمورد خودروهای داخلی شکل مطلق به‌خود گرفت و مدل‌های چینی نیز به‌تبع آن در بازار آزاد با سقوط قیمت به‌کار خود ادامه دادند. البته این مساله باز هم نتوانست ترمز رشد قیمت خودروهای خارجی را بکشد و این مدل خودروها در تاریخ یادشده همچنان با رشد شدید بها مواجه بودند.
درشرایط فعلی بازار خودرو که روند کاهشی نرخ ارز آرامش را تا حدودی به‌ آن بازگردانده، برخی کارشناسان معتقدند این امر دلایل دیگری نیز دارد. در این میان یکی از کارشناسان با بیان این‌که سال‌های گذشته قیمت‌ها اغلب توسط دلالان و نمایشگاه‌داران خودرو و بعد هم توسط سایت‌های مختلف تعیین می‌شد، گفت: «عرضه خودرو در بورس کالا سبب می‌شود امکان مواجهه منطقی با بازار خودرو را داشته باشیم. این درحالی است که با توجه به‌حضور گسترده دلالان در صف خرید خودرو در شیوه قرعه‌کشی، امکان خرید خودرو از کارخانه توسط مصرف‌کنندگان واقعی بسیار محدود شده است؛ به‌طوری که به‌نظر می‌رسد در قرعه‌کشی سوم، احتمال برنده شدن مصرف‌کنندگان واقعی چندان زیاد نیست.» این کارشناس بازار خودرو درباره مزیت خرید خودرو از بورس گفت: «ورود خودرو به‌بورس این مزیت را داشت که مردم می‌توانند خودرو را با قیمت مناسب بخرند و خودروساز هم از زیان‌دهی فاصله بگیرد؛ البته اصل فرآیند عرضه خودرو در بورس، یک حرکت نوپا در ایران است و مانند هر حرکت جدیدی، نیاز به‌زمان دارد تا به‌نتیجه مطلوب برسد و قوت لازم را پیدا کند. از جمله مهم‌ترین اصلاحاتی که لازم است در این زمینه انجام شود، این است که برنامه بلندمدت عرضه باید برای خودروسازها مشخص باشد.»
خودروهای داخلی روز گذشته افت بهای ۵ تا ۲۲ میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که پژو ۲۰۷ پانوراما با ۲۲ میلیون‌تومان کاهش ۷۲۴ میلیون‌تومان، شاهین با ۱۹ میلیون‌تومان کاهش ۶۱۰ میلیون‌تومان و تارای دنده‌ای با ۱۷ میلیون‌تومان کاهش ۷۴۵ میلیون‌تومان برچسب قیمت خوردند. همچنین درمیان خودروهای چینی نیز شاهد افت بهای ۵ تا ۱۰۰ میلیون‌تومانی برخی خودروها بودیم.
جایی که قیمت لاماری ایما با ۱۰۰ میلیون‌تومان کاهش به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌تومان‌، فیدلیتی ۷ نفره با ۷۰ میلیون‌تومان کاهش به ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون‌تومان و فونیکس تیگو ۷ پرو اکسلنت با ۶۰ میلیون‌تومان کاهش به ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون‌تومان رسید. از طرفی در گروه خودروهای خارجی پریمیوم نیز شاهد رشد بهای ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که هیوندای آزرا با ۱۰۰ میلیون‌تومان افزایش ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون‌تومان، رنو کولئوس با ۵۰ میلیون‌تومان افزایش ۵ میلیارد و ۵۵۰ میلیون‌تومان، میتسوبیشی اوتلندر هیبرید PHEV با ۵۰ میلیون‌تومان افزایش ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون‌تومان و کیا سراتو ۲۰۰۰ با ۳۰ میلیون‌تومان افزایش ۳ میلیارد و ۶۳۰ میلیون‌تومان خریدوفروش شدند. همچنین خودروهای خارجی لوکس نیز رشد بهای ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که ارزش ب‌ام‌و ۷۳۰Li فول با ۳۰۰ میلیون‌تومان افزایش به ۲۴ میلیاردتومان، لکسوس RX200 fsport توربو فول با ۳۰۰ میلیون‌تومان افزایش به ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون‌تومان، ولوو XC90 با ۲۰۰ میلیون‌تومان افزایش به ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون‌تومان و فولکس تیگوان با ۱۰۰ میلیون‌تومان افزایش به ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان رسید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *