اخبار

پیدا شدن یک توله ببر سفید نادر در سطل آشغال !

دامپزشکان یونانی در حال مبارزه برای نجات یک توله ببر سفید رها شده در سطل زباله در باغ وحش آتن هستند که گمان می‌رود قربانی تجارت غیرقانونی حیات وحش باشد.

ببر سفید سه ماهه در ۲۸ فوریه در زیر سطل زباله در پارکینگ پارک جانورشناسی آتیکا توسط نظافتچی پیدا شد و به باغ وحش اطلاع داد.

ژان ژاک لسوور، بنیانگذار باغ وحش گفت: این اولین بار است که ما چنین حیوانی را بیرون از باغ وحش خود پیدا می‌کنیم. منظورم این است که معمولاً حیوانات خانگی رها مانند توله سگ، بچه گربه، لاک پشت و … رها می‌شوند، اما ببر؟ هرگز.

ویدئوی دوربین امنیتی باغ وحش یک وسیله نقلیه را نشان می‌دهد که قبل از نیمه شب به سمت سطل‌ها می‌رود. گفت که مقامات در تلاش برای ردیابی پلاک هستند.

این حیوان که لاغر و تشنه بود در وضعیت وخیمی قرار دارد.

نوی پسارودکی دامپزشک باغ وحش گفت: وقتی برای اولین بار توله را دیدم، چیزی را که در مقابلم می‌دیدم باور نمی‌کردم، راستش نمی‌توانستم باور کنم که حیوانی در چنین حالتی است. او احتمالاً با یک رژیم غذایی نامناسب تغذیه شده است و به شدت از نظر ویتامین‌ها و مواد معدنی کمبود دارد و این باعث می‌شود استخوان‌های او به شدت شکننده شود.

اشعه ایکس همچنین نشان داد که یک سنجاق فلزی در یکی از پا‌های عقب توله قرار داده شده است.

لسور گفت اگر ببر زنده بماند، باید به پناهگاهی منتقل شود، زیرا این باغ وحش حیوان دیگری در نوع خود ندارد. او گفت که سازمان‌های بین المللی حیات وحش و حمایت از حیوانات قبلاً برای کمک با باغ وحش تماس گرفته اند.

آندریا سرنی، سرپرست باغ وحش می‌گوید به دلیل جثه، رژیم غذایی و پرخاشگری، نگهداری از ببر‌ها دشوار است.

وی گفت: ببر قطعا نمی‌تواند حیوان خانگی باشد. این حیوان بسیار خطرناک است، با غریزه کشتار بسیار بزرگ. بیشتر این ببر‌های خانگی رها یا کشته خواهند شد.

به گفته یوروپل، تجارت حیات وحش در اروپا یک میلیارد یورو است و آسیا و آفریقا خاستگاه مشترک حیوانات عجیب و غریب هستند که به خریداران اروپایی فروخته می‌شوند.

ماریا گانوتی، رئیس انجمن نجات حیات وحش یونان که اغلب از حیوانات وحشی مراقبت کرده است، گفت: ما می‌دانیم که حیوانات به طور غیرقانونی وارد یونان می‌شوند – مارها، ببرها، مانند این، اولین بار نیست که ببر وارد یونان می‌شود. این‌ها معمولاً از مبادی ورودی مانند ترکیه یا قبرس می‌آیند، اما یونان به دروازه ورودی برای بقیه اروپا تبدیل شده است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *