اخبار

اجرای طرح تشدید برخورد با وسیله نقلیه آلاینده در البرز

سرهنگ حمد الله رحمتی پور در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ورود خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی به معابر درون شهری به دلیل افزایش آلایندگی در استان البرز ممنوع است و شهروندان تا حد ممکن از هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود، خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: طی سال جاری بیش از پنج هزار وسیله نقلیه آلاینده به دلیل نداشتن معاینه فنی ، خودروهای دودزا و کامیون های فاقد مجوز اعمال قانون شدند.

رحمتی پور افزود: خودروهایی که عمر تولید آن ها کمتر از چهارسال است نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهارسال باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

وی بیان کرد : با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می رود شهروندان نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام نمایند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز افزود: اکنون ۲۲ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد سه مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در شهرستانهای کرج، نظرآباد، اشتهارد و ۱۹ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شامل ۲ مرکز در نظرآباد، سه مرکز در ساوجبلاغ، چهارمرکز در فردیس، یک مرکز در اشتهارد و بقیه در شهرستان کرج قرار دارند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *