اخبار

سرنوشت «پیروز» پس از مرگ چه خواهد شد؟

حسن اکبری در گفت و گو با ایسنا درباره سرنوشت «پیروز» پس از مرگ اظهار کرد: لاشه «پیروز» در تهران است. ابتدا لاشه او برای کالبدشکافی انتقال داده و برخی آزمایش‌های دامپزشکی لازم روی لاشه انجام سپس برای تاکسیدرمی پوست‌کنی شد.

وی با اشاره به اندام‌های جنسی «پیروز» گفت: با مرکز ملی ذخایر ژنتیکی تفاهمنامه‌ای داریم بدین جهت با آن‌ها هماهنگ کردیم تا همزمان با کالبدشکافی اندام‌های جنسی او را بردارند و ذخیره کنند چراکه این اندام‌ها ارزشمند هستند و در آینده در صورت نیاز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. به عبارتی ژن «پیروز» تا همیشه حفظ خواهد شد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: اگر زمان بسیاری از مرگ حیوان نگذشته باشد می‌توان اندام‌های جنسی را برداشت کرد. آن‌ها را در شرایط خاص و دمای مناسب نگهداری می‌کنند تا در آینده قابل استفاده باشد.

وی درباره گزارش‌های مربوط به «پیروز» توضیح داد: اکنون در حال دریافت گزارش‌های تکمیلی پزشکی و کالبدگشایی «پیروز» هستیم. گزارش پاتولوژی نیز کمی زمان‌بر است اما پس از آن می‌توانیم اطلاع‌رسانی کاملی را از روند انجام شده درباره او ارائه دهیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *